Strips lezen

by

Een korte strooptocht door de Plaatselijke Openbare Bibliotheek (POB) leverde onderstaande buit op.

Borgia – Jodorowsky & Manara
Nu we zien wat “onze” geetselijken de laatste dertig jaar hebben uitgevreten, mag het niet verbazen dat er in de vijftiende eeuw ook wel wat in het rond gevogeld werd door de clerus. De reeks Borgia vertelt het wel en wee van de pauselijke famillie Borgia in het Rome van die tijd: corruptie, afpersing, moord, seks. Enkel de drugs en de rock’n’roll ontbreekt, maar dat komt omdat rockmuziek toen ook al “des duivels” was, denk ik.
De samenwerking tussen mijn favorietee scenarist Jodorowsky en de legendarischee Manara is topklasse. Ik heb 1 album gelezen en ik ga direct de rest gaan halen.

Casper en Hobbes – Bill Waterson
ALle albums van Casper en zijn pluchen tijger Hobbes zijn geweldig. Ik weet niet welk album ik gelezen heb, maar dat maakt niet uit. Allemaal even goed.

Sky Doll – Barbucci en nog iemand
Ik heb mij aan de drie eerste albums van Sky Doll gewaagd. Ik probeer het verhaal niet na te vertellen, want ik begrijp het niet helemaal. Er komen twee pausinnen in voor, denk ik. En veel poppen en schaarsgeklede ruimtedames. En veel aktie en ruimtetuigen en monsters en psychedelische rommel. Het is heel mooi getekend en heel fijn weergegeven, maar ik zou er zelf geen geld aan geven. Denk ik.

De Technovaders – Jodorowsky en Janetov & Beltran
Zeven albums telt deze door Jodorowsky geschreven reeks over een ruimtereis, stijl Battle Star Galactica, die opgefleurd wordt met veel rare “virtuele” en een beetje “spookachtige” dingen. Enfin: ze zoeken het beloofde laand. Daar komt het op neer. En daarbij gaat de hoofdpersoon redelijk rare dingen doen met tijd/ruimte/geloofwaardigheid. Al bij al wel heel plezant om te lezen, maar moeilijk samen te vatten. Gewoon zelf eens lezen.

Plaats een reactie