Djembe

by

 

Als dat geen goed plan is: hiphop beats spelen op een djembe Dat verbruikt geen elektriciteit!“, gil ik enthousiast naar mijn Flamboyante Levensgezellin.

Toch niet binnen?

Binnen of buiten. Maakt niet uit.

 

Ze kijkt bedenkelijk. Gaat dat niet te veel lawaai maken? Wat gaan de buren zeggen? En kan je dat zomaar doen op een zondag, als iedereen relaxed thuis zit te bekomen van een zware werkweek en alcoholgeïntoxiceerd weekend.

“Ik weet het niet, pvc“, zegt ze.

 

Maar ik weet het wel. Decibels! Lawaai! Kloppen op dingen! Het rocksterrenbestaan! Spelen aan het Palais des Pâpes in Avignon! Verbroederen met de crusties in Dijon! Duvel drinken in de goot en uit kaffees gegooid worden met dezelfde souplesse als die waarmee Rihanna van Instagram werd gepleurd. Ik weet het! Ik weet het wel!

 

En aan de gelatenheid waarmee ze de fles cava aan haar lippen zet, zie ik dat zij het eigenlijk ook wel weet.

 

Tags: , ,

Geef een reactie

