Geel (2)

by

Dag Jennifer. Ik heb een afspraak met Pansj om 14u, maar ik ben wat vroeger.

Vroeger?

De blonde secretaresse kijkt mij vol verwondering aan. Ze moet nog wennen aan de nieuwe pvc: de succesvolle auteur die enkel alcoholvrije sapjes drinkt, zich wast en steeds op tijd komt. Ze is niet de enige.

Kan ik u misschien een glaasje bietensap aanbieden? Rode biet. In sapvorm.

Ze glimlacht uitnodigend. Sexy, zelfs.

Ik lach terug en knik. Wanneer je veel rode biet eet, kleurt dat je urine. Ik neem mij voor dat weetje zeker eens op te nemen in een nog te fabriceren meesterwerk. Over mensen in een landbouwersgemeenschap die uitsluitend rode biet verbouwen en om één of andere reden afgezonderd geraken van de rest van de wereld. Een natuurramp? Een terroristische aanslag? Ze zijn bang. Gestresseerd. En dan laait de passie des te hoger op.

Hoe staat het met uw nieuwe manuscript, mijnheer pvc?”, vraagt Jennifer plots. Ik schrik enigszins op uit mijn aan rode biet gerelateerde gedachten.

U ging een vervolg schrijven op uw plasseksroman ’51 tinten geel’. Een nieuw opus voor de damesbladenmarkt. Ik ben er erg benieuwd naar. Ik heb genoten van ‘Geel’. Zo… opwindend. Zo…uit het leven gegrepen.

Ze neemt mijn hand. Haar blik is vol verlangen. Vol passie.

Jennifer…”, zeg ik terwijl ik in haar hemelsblauwe ogen kijk.

Pvc…”, antwoordt zij. Fluisterend. Hunkerend.

Ik voel haar adem op mijn gezicht. Haar lippen op de mijne. Ik vraag mij af of dit wel zo’n goed idee is. Of we het niet beter langzaam aan kunnen doen. Elkaar leren kennen. Samen naar de film gaan. Sporten. Wandelen. Musea bezoeken. Maar dan breekt de dam. Een oncontroleerbaar verlangen maakt zich van ons meester. We bedrijven de liefde als dieren. Begerig. Hongerig. Verteerd door dezelfde hoog oplaaiende passie die ook de door natuurrampen afgezonderde landbouwgemeenschap fataal zal worden.

Geef een reactie

