Endless Grinning Skulls

by

Ik had nog nooit gehoord van Endless Grinning Skulls, tot ik per toeval op hun website stootte. Het is een band uit Nottingham met ex-leden van Geriatric Unit en Army of Flying Robots. Ik kende Army of Flying Robots vaag van vroeger (hoe kan je zo’n naam vergeten), maar EGS is meer mijn ding.
Ze spelen deuntjes die wat doen denken aan Discharge, maar zonder zo’n typische Discharge-kloon te zijn. Endless Grinning Skulls is meeslepend en ik wordt er zelfs een beetje vrolijk van. Rauwe punk, maar zonder saai te worden. Vooral het nummer “Endless Grinning SKulls” is een meezinger: een beetje meer midtempo en iemand schreef (ergens anders op het internet) terecht dat er bij momenten een serieuze invloed van Rudimentary Peni te merken is. Ik denk dat ik dit straks op de fiets zal meefluiten.
Check ze eens op Soundcloud.

Link: http://soundcloud.com/endless-grinning-skulls

Tags:

Geef een reactie

