Bierbespreking: Zeezuiper

by

Mijn garage stond vol leeggoed en ik moest mij snel gaan bevoorraden bij God’s Persoonlijke Drankencentrale. Dus ik stap in mijn grindmobiel en geef plankgas. Er is geen volk, want ze gaan bijna sluiten. ZOnder goed te kijken paak ik een bak van iets dat ik niet ken en reken af. Wanneer ik het thuis uit mijn koffer laad, zie ik dat het “zeezuiper” is, een bier van De Scheldebrouwerij… uit Holland.

Holland, dat is toch dat land waar ze Heineken serveren in Cola-glaasjes en waar ze hun meest schappelijke gerstenat een overgeefselnaam als Grolsch geven? Yuk!

Twee proefavonden later ben ik gewonnen voor “Zeezuiper”. Het is een lekker, fris biertje: moutig en met een tikje koriander. Het drinkt redelijk goed door, want sommige triple-bieren durven wel eens wat zwaar op de maag liggen. En ja, het heeft ook zijn graden (8 %), maar de alcoholsmaak is niet al te prominent aanwezig. Precies zoals het hoort!

Ik raad iedereen aan “zeezuiper” eens te checken.

Score: 4/5

Website: http://www.scheldebrouwerij.nl

4 Reacties to “Bierbespreking: Zeezuiper”

  1. Uw Moeder Says:

    Van dezelfde brouwerij: Straffe Toebak. Ook zeer de moeite. Schol!

  2. Malcolm Nix Says:

    Heel sympathiek ABS hier God’s persoonlijke drankencentrale te noemen. Ik wil er wel op wijzen dat die bij de plaatselijke afdeling van Unizo geen al te goede naam hebben.

    Op het eerste gezicht zou dat hun street credibility moeten verhogen. Een slechte naam hebben bij de verdedigers van het kapitalisme kan enkel een eretitel zijn. Spijtijg, maar die eerste indruk klopt niet.

    Unizo heeft een aparte afdeling die tracht moeilijk te werk te stellen mensen toch aan werk te helpen, een beetje parallel met wat de VDAB ook zou moeten doen en om precies dezelfde redenen niet kan doen. Om het kort te houden: ABS weigert pertinent werknemers van allochtone afkomst in overweging te nemen. Dat past volgens hen niet in hun zaak.

    Bron: persoonlijk, uit eerste hand en los van elkaar gehoord van twee van de drie werknemers van Unizo die deze taak de afgelopen tien jaar hebben uitgeoefend.

    • mcpvc Says:

      God is ook niet bepaald een progressieve rakker 😉

      Wist ik niet van ABS, trouwens. Valt me erg tegen. Het spreekt voor zich dat ik refereerde naar het enorme aanbod van Belgische streekbieren.

Geef een reactie

