Ik zit liever met mijn kleren aan in een zwembad dan op iemand te gaan stemmen

by

Stembrieforigami 2010

“Stembrieforigami 2010” gaat de geschiedenis in als de editie waarin de Play Mobils hun intrede deden in het origami-gebeuren. Dit blijkt ook uit onderstaande inzending van de Oezbeekse kunstenaar Jericho Chan die een tafereeltje opstuurde waarvan wij oorspronkelijk dachten dat het “crustie gaat in bad” uitbeeldde, maar gelet op de onwaarschijnlijkheid van dit scenario lazen we er toch even de bijhorende inschrijvingsformulieren op na.

stembrieforigami

Ik begon met goede moed aan een varken, daarna aan een kameleon, daarna aan een draak, maar wegens ongeduld en geen kloten snappen van al die vaktermen (vooral dat laatste eigenlijk) dacht ik – laat ik gaan voor het ‘statement-makende’ plooisel, en dus presenteer ik u de volgende, doch zeer gemakkelijk te maken, creatie, met de zin “ik zit liever me mijn kleren aan in een zwembad dan op iemand te gaan stemmen”. Een erg duidelijke foto is het misschien niet, maar het werd al zeer snel duidelijk dat de stembrief hier niet voor gemaakt was en het niet lang zou uithouden als zwembad.

Respect!

4 Reacties to “Ik zit liever met mijn kleren aan in een zwembad dan op iemand te gaan stemmen”

  1. Jozef Peeters Says:

    Het eenvoudige doch simpele ontwerp van deze manspersoon steekt mij de ogen uit in zijn genialiteit. Vooral en bovenal treft mij de compatibiliteit van dit werk en mijn eigen bescheiden inzending. Een geringe doch aangename vacantieperiode van beide werken aan de Zuid-Hollandse kust zou niet ondenkbaar zijn. Soit, ik betaal geen postzegels om twee stembrieven en hun play mobil-personeel naar Vlissingen te sturen. Toch aangenaam verrast om deze inzending van de heer Chan laat ik mijn welgemeende complimenten achter.
    Mr. Peeters Jozef,
    Jef of Josse voor de vrienden.

    • mcpvc Says:

      Dank voor je sportieve instelling, Jozef! Ik wens ook graag te wijzen op de zorgvuldig gekozen outfit van de Play Mobil. Volgens mij gaat het hier over ex-Sabena-personeel. Sterk!

  2. Jozef Peeters Says:

    Arbeidsgelegenheid is inderdaad een duidelijk onderliggend thema in dit werk. Knap dat zulks een op het moment heikele problematiek geïntegreerd kan worden in de beeldende kunsten.
    Duim omhoog!

Geef een reactie

