Stembrieforigami: de tweede lading

by

Stem niet, vouw zelf

Het houdt niet op! Honderden origamiliefhebbers stortten zich vol overgave op “Stembrieforigami 2010” en vouwden van hun oproepingsbrief een leuk kunstwerkje. Zij leefden zich creatief uit en delen de vruchten van die creativiteit met ons. Dank!

Degelijk Duits für die kinder: door Jozef Peeters

Jozef Peeters

Geachte Beste,
Bij deze mijn inzending voor uw wedstrijd in de discipline van de stembrieforgierami. Het heeft mij enige tijd gekost te kiezen in welke kathegorij ikzelf zou deelnemen. Getwijfeld heb ik over mevrouw Rutten, maar de tronie van deze helleveeg beviel mij niet en de dal-diepe dis-plooi net naast haar neus wilde ik zelfs mijn stembrief niet aandoen. Tevens zijn de kathegorijen “Joodse folklore” en “Geschiedenis van de Nederlanden in de middeleeuwen” de revue van mijn geestesoog gepasseerd. Bij “Joodse folklore” overviel mij de schrik te vervallen in brandende braamstruiken en de zéér moeilijke vouwpartij “De Kandelaar” (zelfs in erg Semitische kringen wordt hier als “erg moeilijk” gewag van gemaakt, waarbij het woord “mesjogge” nooit veraf is). De “Geschiedenis van de Nederlanden in de middeleeuwen” vond ik dan weer weinig uitdagend omwille van het feit dat vrijwel iedereen zal aankomen met zo’n geplooid vlaams leeuwke oftewel de erg makkelijk “vlag” waarbij enkel kleur dient aangebracht te worden op den brief in kwestie. Hopend dat dit niet tot een diskwalificatie zal leiden heb ik dan maar voor de volledig nieuwe kathegorij “Degelijk Duits für die kinder” geopteerd.
Wachtend en reikhalzend uitkijkend naar de publicatie van deze noeste arbeid mijns, verblijven wij,

Peeters Jozef

Prinsjesdag Vlaanderen: door Alexander X.

stembrieforigami

Analoog-abonnee Alexander X. stuurde ons dit staaltje van kwalitatief hoogstaande origami.
Het is een hoedje“, vertelt hij er in een telefonisch interview bij,” maar een stijlvol en koninklijk hoedje.”
Geen gewoon “een, twee, drie, vier, hoedje van, hoedje van” dus, bevestigt hij via Twitter.
Alexander verwerkte zijn hoedje in een tafereeltje dat “Prinsjesdag Vlaanderen” heet en fotografeerde het met zijn BlackBerry. Een warme oproep voor meer respect jegens ons koningshuis. We kunnen je initiatief alleen maar toejuichen, Alexander!

Verpleegster Patsy praat met de dieren terwijl ze een hoedje draagt: door Barbara B.

stembrieforigami

Geachte heer pvc,
Langs deze weg bezorg ik u mijn ietwat onderbelichte deelname aan “Stembrieforigami 2010“. Op de foto ziet u verpleegster Patsy die de dieren toespreekt. Verpleegster Patsy draagt een sportief hoofddeksel gemaakt van mijn oproepingsbrief. Ik vind dat ze er wat op Robin Hood mee lijkt.
Met vriendelijke groeten
Barbara

PS: ik vind u erg aantrekkelijk.

Check ook de eerste inzendingen en vergeet zeker je eigen inzending niet!

Geef een reactie

