Strippen!

by

Mijn bibliotheekbezoek draaide wat op een lager pitje wegens allerlei evenementeen (waaronder de UD cd, bier en kaffeebezoek). Toch heb ik mij aan Bruno Brazil, Caroline Baldwin en Agent 212 gewaagd.

Bruno Brazil – vance – Louis ALbert

Ik heb de eerste zes album van Bruno Brazil gehaald in de bib, maar ik heb ze niet allemaal gelezen. Ik heb het opgegeven. Te gedateerd. Te veel gedoe. Te Vance.
Bovendien hebben de dialogen van Louis ALbert (aka Greg, die ook de reeks Bernard Prince maakte) niks eigentijds.
OP zich zit het verhaal wel redelijk ok in elkaar, maar het geheel doet mij niks.

Caroline Baldwin – André Taymans

Ik heb wel al wat losse albums gellezen die getekend werden door André Taymans en ik vond die telkens wel aangenaam en helder gebracht. De reeks Caroline Baldwin is even netjes vormgegeven.
Inhoudelijk loopt CB ook wel lekker: een ex-politieagente wordt privé-speurder en gaat achter de slechterikken aan. Niks nieuws onder de zon, hoor ik u denken. Toch: Caroline is bij mijn weten de enige indiaanse stripheldin die na een paar albums seropositief blijkt te zijn, zelfmoord overweegt en bovendien voor de politie op de loop moet. La Baldwin drinkt sterke drank als ware het calorie-arm bronwater. Jessica Blandy is nooit ver weg, maar dat stoort niet. Goedie bal, van Den Tay.

Agent 212 – Kox – Cauvin

Flauwe moppen nodig? Agent 212 levert ze. Ik heb twee albums gelezen, samen met Onze Jongste. Het enige positieve eraan was dat we samen in de zetel zaten en genoten hebben van heet zonnetje. In de winter. Schoon. Maar niet dankzij Agent 212. ACAB, weetjewel.

Geef een reactie

