Hey, Chloë

by

Beste Bobby Mark

Ik had beloofd jou een hit single te schrijven die qua stijl wat dichter bij je eerste succes “Oh Beverly” zou kunnen liggen. Et voila. Het was geen gemakkelijke opgave, want “oh Beverly” is een dijk van een hit, maar bovendien val ik doorgaans nogal gemakkelijk terug op mijn eigen …euh… referentiekader dat opgebouwd is uit B-films, zwaar bier en onbeluisterbaar lawaai.
Gelukkig leerde ik op jouw weblog de markante figuur Chloë kennen, een vrouw die iets doet met badkamers. Mijn interesse was gewekt. Na een paar Grimbergens kon ik mij haar zelfs levendig voorstellen: een vrouw van rond de veertig met donkerbruine krullen die ooit architectuur gestudeerd heeft, maar nu aan lager wal geraakt is. Getekend door een leven vol mislukkingen gooit ze zich ’s avonds op de drank. Net zoals wij allemaal. Ze zou graag partner vinden. Desnoods maar voor een paar uurtjes: op de achterbank van een aftandse Opel Record of tegen een muur op het Engels Plein in Leuven. Wanhoop is van alle tijden, Bobby Mark. En wanhoop verkoopt.

mc pvc
fan

Download alhier de songtekst.

2 Reacties to “Hey, Chloë”

  1. Uw Moeder Says:

    Zo triestig jong. Benieuwd wat Bobby Mark hiervan maakt.

  2. Bobby Mark Says:

    MC PVC, hartelijk bedankt voor uw liedjestekst. Arme Chloë zeg, ik krijg er kippenvel van.

    Op de muziek zal je nog wel een tijdje moeten wachten. Vier maanden zelfs. Aangezien wanhoop van alle tijden is, lijkt me dat geen probleem. Het nummer krijgt een mooie plaats op de full-cd en die zou tegen eind maart ingeblikt moeten zijn.

    Overigens nog bepaalde wensen over stijl, tempo of sfeer?

    muzikale groeten,
    Bobby Mark

Geef een reactie

