Slangen vs PVC (3)

by

analoog,cartoon,brilliant,superhero

Gij moet mij niks vertellen over ethiek, pvc. Gij zijt zelf ne gangster.

Hij bestelt nog een rondje zwaar bier. We zitten in een kaffee in Mechelen, vlakbij de plek waar ooit die gast van de Belgian Asociality een kroeg heeft uitgebaat.

Ik ben geen *echte* gangster, Noël. Dat is allemaal imago. Ik heb geen leger ho’s en ik pimp eigenlijk enkel mijn kiekenkot. Begrijp je?

(ik heb dat zinnetje van Betty nooit kunnen uitstaan en nu gebruik ik het zelf. How low can you go.)

Dus, pvc… gij hebt nog nooit een bank overvallen of niks?

Nope. Allemaal toogpraat. Kaffaatgeklets. Zatmansklap.

En die verkrachtingen?

Ook geïmporteerd uit Lala-land.

Ik zie dat hij het moeilijk heeft. Zijn wereld stort in. Hij begrijpt nu pas in welk lastig parket hij zich bevindt. Hij wil een sigaret opsteken met een briefje van twintig euro, maar bedenkt zich dan en gebruikt gewoon een aansteker. De stukjes van de puzzel vallen op hun plaats.

Dan zit ik diep in de shit, pvc. Ik dacht… Ik dacht dat dat erbij hoorde. Dat het moest. En mocht. En dat iedereen ermee weggeraakt. Shitshitshit.

Ik knik. Diep in de shit.

Kan je mij helpen, pvc? Ik wil…

Rustig, maar“, zeg ik, “Voor ethische vraagstukken ben je bij mij aan het juiste adres. Ik heb nog moraalfilosofie gedoceerd aan een echte universiteit.

Niet die van Gent?

Noël Slangen glimlacht. Hij ziet de toekomst weer een stuk zonniger tegemoet. Zijn held, de immer populaire mc pvc, zal hem bijstaan in deze donkere tijden. En in een strijdperk zo ruw en onherbergzaam als dit, is de hulp van een expert als een onstopbare Duitse tank die nietsontziend door een Frans dorpje raast. Vrouwen en kinderen vluchten. Dappere mannen sneuvelen in een oorlog waarze zelf nooit om gevraagd hebben. Noël is in zijn nopjes.

We bezegelen ons Duivelspact met een paar trippels uit het schilderachtige Grimbergen.

Tags:

Geef een reactie

