Slangen vs PVC

by

cartoon

Ik ga daar eerlijk in zijn, Noël. Ik weet niet of het gaat aanslaan.
Maar allez, pvc. Ik gebruik toch een shitload aan turbotaal en ik verwijs naar de Vlaams-nationalistische reflex in de samenleving. Chauvinisme is de nieuwe trend!
Toch. Ik ben er niet gerust in.

We zitten in een bar net over de Duitse grens, in een dorp waar Patricia Rhomberg nog gewoond heeft. Nu Noël Slangen door geen enkele volwassenen nog geloofwaardig bevonden wordt, probeert hij het bij de jeugd. En waarom niet onderaan de ladder beginnen? Met gratis taaladvies? Onze jeugd kan het gebruiken!

Zwei Bier, Bitte“, bestelt Noël en hij doet er een Jean-Marie-imitatie bij. Geslaagd, maar niet zo kies gezien de financiële situatie der Pfaffs. De MILF achter de bar is niet onder de indruk, maar ze knipoogt naar mij.
Ik drink zwijgend van mijn bier.

Keep It Simple Stupid en SMS Lach Mijn Gat Af in plaats van Laughing My Ass Off. Drie talen door elkaar en toch pro-Vlaams qua geest.Waarom zou dat niet werken?
Ik weet het niet“, zeg ik. Maar ik weet het wel.
Het ligt niet aan de slogan. Of aan u“, zeg ik, want het ligt aan beide.
Ik wil je niet vooor het hoofd stoten“, zeg ik, want ik wil hem een stamp in zijn ballen geven.
Het mist nog iets. Iets om het wat meer… karakter te geven. Swung.

Noël knikt enthousiast. Gratis communicatie-advies van de Grote mc pvc. Hij is in extase. Nog Zwei Bier?

slangen vs pvc

Ik neem mij voor om minder te drinken. Toch ’s morgens.

Geef een reactie

