Boucanier Christmas Ale

by

Ik heb het gewone “bière du boucanier” als eens geproefd en er geen postitieve herinneringen aan overgehouden. Het is straf, maar daar houdt het ook bij op. Toen ik een paar flesjes “Boucanier Christmas Ale” kocht, had ik geen al te hoge verwachtingen, maar het etiket met de piraat in kerstmannenoutfit trok mij over de streep.

“Kerstbier in juni”, wist mijn Flamboyante Levensgezelling te vertellen, ”Dat past toch niet.”

En neen. Het past niet. De Boucanier Christmas ziet er redelijk artificieel uit, heft een sterke alcoholsmaak en doet je al bij de eerste slok denken aan de kater van morgen.

Boucanier Christmas bevat 9,5 % alcohol en is in België gebrouwen door ICOBES BVBA. Het bier is gericht op de exportmarkt.

Ik geef het een 2/5 omdat het straf is.

Website: www.biereduboucanier.be

Geef een reactie

