Gaston de Gans

by

Gaston was een gans die van wandelen hield. Op een dag maakte hij een mooie wandeling langs de velden. De zon scheen en Gaston was vrolijk. Hij besloot een liedje te fluiten.
“Wat fluit jij daar?”, vroeg Eva de Ezel.
“Ik fluit een liedje”, antwoordde Gaston.
“Ik wist niet dat ganzen liedjes konden fluiten”, zei Eva.
“Toch wel”, zei Gaston, ”En mijn liedje gaat over een boer die dronken thuis komt en zijn ezeltje doodknuppelt”.
Eva was sprakeloos en Gaston wandelde vrolijk fluitend verder.

Een tijdje later wandelde hij voorbij de boomgaard. Ewout de Egel woonde daaar.
“Wat fluit jij daar?”, vroeg Ewout de Egel
“Ik fluit een liedje”, antwoordde Gaston blij.
“Ik wist niet dat ganzen liedjes konden fluiten”, zei Ewout.
“Toch wel”, zei Gaston, ”En mijn liedje gaat over jeep die op een nacht wel honderd egels plat rijdt.”
Ewout was sprakeloos en Gaston wandelde vrolijk fluitend verder.

Aan de beek ontmoette Gaston een bever die Berten heette.
“Wat fluit jij daar?”, vroeg Berten de Beever.
“Ik fluit een liedje”, antwoordde Gaston blij.
“Ik wist niet dat ganzen liedjes konden fluiten”, zei Berten.
“Toch wel”, zei Gaston, ”En mijn liedje gaat over een bever die met giftige brijnaalden doorrboord wordt.”
Berten was sprakeloos en Gaston wandelde vrolijk fluitend verder.

Toen Gaston bij de boerdeij kwam, zag hij een varken.
“Dag Gaston”, zei Victor het Varken, “Zin om in de modder te rollen?”
“Graag”, zei Gaston.
En ze rolden de rest van de dag door de modder zonder elkaar stomme vragen te stellen.

Tags: , ,

2 Reacties to “Gaston de Gans”

  1. georgina Says:

    Doet mij ergens aan Kikker denken. Alweer schitterend. Georgina is fan van Analoog!

  2. mcpvc Says:

    Tof! Kikker, Elmer de kleurtjesolifant, Muis… zijn bij mij thuis lang heel populair geweest. Nu begint de opmars van spider man, de X-men en -jawel- Jommeke.

Geef een reactie

