Operatie Hospitaal

by

Ik vind het geweldig. Echt spannend en tof. Ook met gans die verkleedpartij. Ik bedoel maar: jij in dat legeruniform en ik… Och, ik voelde mijn meer een luxe call girl dan een hoer, weet je. Ik weet dat je niet van bont houdt, maar ik had iets nodig om mijn Uzi in te verbergen. En de extra munitie. Vond jij me geslaagd als call girl? Of heb je daar niet zoveel ervaring mee? Luxe call girls, dat valt misschien een beetje buiten je budget. Maar toch, vond je het ook leuk?

Doorgaans is Suzy het zwijgzame type. Vandaag staan haar fel rood gestifte lippen geen seconde stil. Ik denkt dat het de speed is die we genomen hebben om drie hits op één nacht te kunnen doen. Een Russische generaal in een Brussels hotel. Een CIA-agent in een Oostendse parkeergarage. En nu rijden we tegen 150 per uur op de autosnelweg terug naar Halle. Ik rijd. Suzy praat.

En die kerel zijn gezicht. Hoeveel voor een blow job, vroeg hij. Heb je dat gehoord. En ik: hoeveel patronen zitten er in een Uzi, denk je. Die zal noogal geschrokken geweest zijn. Wow. Heb ik niet te veel cleavage nu? Ik heb het gevoel dat ze er bijna uit hangen.

Ik kijk even naar haar borsten en schudt van neen.

Een verpleegster mag er niet als een call girl bijlopen.

Ze lacht met haar eigen grapje. We rijden naar een ziekenhuis in de buurt van Halle omdat daar op de spoedafdeling een Engelse wetenschapper met een gebroken enkel te vinden zal zijn. We weten niet precies waarom, maar die kerel moet uit de weg geruimd worden en wel voor morgenvroeg.

Kan je mijn ondergoed door het uniform zien? Ik heb geprobeerd iets niet te extravagant te kiezen. Zeg eens iets?

Ik zwijg. Suzy ratelt door. Ze blijft praten wanneer we het parkeertterrein oprijden. Ze blijft praten wanneer we uitstappen en de spoedafdeling binnen wandelen. Ik heb zelf het gevoel dat ze blijft praten wanneer we onze Uzis boven halen en een ratelend salvo uitspuwen in de fel verlichte ziekenhuisgang. De wetenschapper gaat tegen de grond. Een verpleger krijgt een schot in zijn been. Een oudere vrouw zakt in elkaar. Casualties of war.

Wow! Dat ging goed. Het ging toch goed, he? Het ging keigoed. Echt vlot. En geen enkele bloedspat op mijn uniform. Wow!

Ik start de Lexus en scheur de snelweg op.

Haar gsm gaat. In één vloeiende beweging neemt ze op en zet ze de scrambler aan. Het is HQ.

Met Wafels. Suzy Wafels. Operatie Hospitaal is ok. De operatiezaal is schoongeveegd. Sluiten we de winkel of halen we nog een pakje op?

Ik ken het antwoord al. Het zal Charleroi zijn. Of Melsbroek. Of Amsterdam. Of waar dan ook. En het zal levensgevaarlijk zijn. En gestoord. Ik heb er geen zin in. Ik wil een paar pinten en dan mijn bed in, maar Suzy weet niet van ophouden. Ik luister naar de wegbeschrijving die ze geeft. Ze zegt dat het peanuts zal zijn. Een piece of cake. En ik geeft gas. Een discussie beginnen met een gedopeerde chick met een Uzi, neen, daar begin ik niet aan.

Uit: De Babe van Buizingen

Tags: ,

Geef een reactie

