Picobrouwerij Alvinne: Restyled

by

Ik geef toe dat ik niet altijd van de slimsten ben. Ik zit dan in mijn zetel naar “The Hills Have Eyes” te kijken en Sint-Bernardus te hijsen. En dan, plots, denk ik: ik zal eens iets anders proeven. Degusteren. Ik ga naar mijn garage (te klein voor een auto, te proper voor een repetitiekot) en haal enigste flesjes met het opschrift “Picobrouwerij Alvinne – Extra – Restyled – India Pale Ale”.
Amai. Dat is een hele boterham. En ik maak dan ook effectief dat grapje over de glazen boterham. Meer bepaald op deze wijze: “Amai, dat is een hele boterham. Haha. Een GLAZEN boterham.”
Restyled is geen slecht bier. Het gaat gewoon niet vlak na een Sint-Bernardus. Restyled is gebrouwen met Amerikaanse hopsoorten zoals Chinook en Amarillo. Dat zorgt voor een echt stevig hoppige toets met accenten van citrus en ananas. Ken je dat mopje trouwens hoe Amerikaanse hoeren een ananas noemen? Pineapple. Jaja, ik ken veel mopjes. Ik ga soms een Jommekes moppenboek halen in de bibliotheek en dan, onder het nuttigen van een “Picobrouwerij Alvinne – Extra – Restyled – India Pale Ale”, leer ik dat gele gans van buiten.
Neen, serieus. Restyled is ok bier. Licht amber van kleur. Omdat ik al redelijk beschonken was tijdens de proefexperimenten, schuimde het ook hard. En -oh, by the way, of beter PS- die picobrouwerij lijkt mij ook wel een sympathiek initiatief: veel bierevenementen, veel biersoorten (binnen- en buitenland), bierbrouwcursussen… Enkel: het is in Heule en ik heb er geen fucking idee van waar Heule ligt.
Ik geef Restyles een dikke 3,5/5. Dat is een goede score. Ik ga er mij straks nog een paar van uitschenken en abstractie maken van de kater die morgen op de loer ligt.

http://alvinne.wordpress.com/
http://users.telenet.be/biertoeren/deacik/alvinne/html/

Geef een reactie

