Belgacom Haiku

by

En gaat ge dit jaar weer de Grote Prijs voor Telecom-poëzie winnen, pvc?
Het zal niet zijn, ket. Dit jaar ga ik volledig voor de multimedia: een groot projectiescherm waarop beelden te zien zijn van kansarme kinderen die leren schrijven door mijn gedichten over te pennen.
Kansarme kinderen? PLUS multimedia? Amai. Dat is het grof geschut.

We drinken van ons glas, de Vlaamse dichter André Cortelinckx en ik. En we leuteren over de dichtkunst zoals een jedi met zij padawan over The Force zou leuteren. En de padawan, laat ons daar duidelijk over zijn, ben ik niet.

Ik dacht eerst om drie haiku’s, een drieluik, met stront op de gevel van het Belgacom-gebouw in Brussel te kladden. Dan zou ik wel kansarme kinderne kunnen gebruiken om die stront te produceren of open te smeren, maar geen multimedia…
Neen, multimedia dat hebt ge dan niet“, knikt André begrijpend. Hij is mee.
Ik heb nog zitten draaien en keren om toch maar een beamer te kunnen gebruiken.
Een projector?
Ja. Wij noemen dat een beamer.
“Ah.”

Ik bestel nog een Grimbergen voor ons allebei. Ik heb nog een Vlaamse cultuursubsidie die dringend opgezopen moet worden. Op de gezondheid van Bert Anciaux.

NOOT: Het multimediaproject Belgacom Haiku (BH) won de Grote Prijs voor Telecom-poëzie ingericht door het ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. De prijzenpot bedroeg 300.000 euro en werd door de auteur integraal besteed aan drank, drugs en Vlaamse gemeenschap met vrouwen van lichte zeden.

2 Reacties to “Belgacom Haiku”

  1. fons Says:

    Ik heb het moeilijk om te evalueren of dit positief of negatief voor Belgacom is.

  2. mcpvc Says:

    Positief, natuurlijk. De Poëzie is altijd positief. Net zoals Jezus. En De Liefde.

Geef een reactie

